Pani Króliczek: Najmodniejsze rośliny na instagramie
poniedziałek, 26 czerwca 2017

Najmodniejsze rośliny na instagramie

Czyli krótki przegląd dla wszystkich roślinolubnych osób! 🌵


Ilość zieleni na moich 50 m2 stale wzrasta. Bardzo mnie to cieszy! Początkowo królowały u mnie sukulenty. Jednak dość szybko wyszłam ze swojej strefy komfortu (zawsze uważałam, że nie mam ręki do roślin) i mój salon zapełnia się różnymi stworami, a ostatnio nawet palmą kokosową 🌴



Na instagramie z zachwytem obserwuję osoby, które swoje mieszkania przemieniły w zielone dżungle, co motywuje mnie do szukania nowych, ciekawych okazów ♡ 



Poznajcie moją subiektywną listę najmodniejszych instagramowych roślin! Niektóre z nich mam, o innych marzę, a jedną miałam i ze smutkiem przyznaję, że uśmierciłam (próbuję ją wskrzesić, ale póki co z marnym skutkiem. Chyba pora pogodzić się z jej odejściem, chlip, chlip).


Pilea Peperominowata

Pilea Peperominowata nazywana także "pieniążkiem" jest rośliną mało wymagającą. Powinna stać w miejscu jasnym, ale nie bezpośrednio nasłonecznionym. Wiosną i latem należy ją podlewać dość obficie, jednak trzeba pilnować, żeby ziemia zdążyła przeschnąć. Pilea była kiedyś bardzo popularna. Zapomniana na wiele lat, ponownie triumfuje i zdobi nasze parapety. Ja na "pieniążka" wciąż poluję. A póki co, mam w domu jego kuzyna, czyli inną odmianę tej uroczej roślinki.




gardeninggazebo.com, clemaroundthecorner.com

Palma kokosowa

Długo na nią chorowałam! A natknęłam się zupełnie przypadkiem ;-) Teraz mogę pracować dosłownie "pod palmą" i baaardzo mi się to podoba :-) Jej uprawa jest ponoć dość skomplikowana. Trudno mi się do tego odnieść, bo swoją palmę mam dopiero od kilkunastu dni. Roślina lubi ciepło (dość oczywista sprawa ☺) i latem można ją wystawić na balkon (taki też mam plan). Ziemia w doniczce powinna być stale wilgotna, ale trzeba pilnować, żeby nie doprowadzić do przelania palmy. Pamiętajcie również, że roślina lubi częste zraszanie!
moja palma :-)

Monstera
O mojej ukochanej roślinie popełniłam już jeden wpis. Jeżeli chcecie się dowiedzieć jak o nią dbać zajrzyjcie tutaj! Dodam tylko, że monstera jest nie tylko efektowna, ale także prosta w pielęgnacji!

frenchyfancy.com, instagram:erikaappelstrom


Bananowiec

Marzy mi się, zdecydowanie! Bananowce potrzebują dobrego nasłonecznienia i wysokiej wilgotności powietrza. Latem warto wystawiać je na zewnątrz, trzeba jednak stopniowo przyzwyczajać je zmiany do miejsca i silniejszego słońca. Roślinki rosną bardzo szybko i trzeba je często podlewać.




homedeco.nl, interiorjunkie.com

Sukulenty
Zwłaszcza Senecio herreianus
Jestem ich wielką miłośniczką, choć ze wstydem przyznaję, że kilka udało mi się uśmiercić. Jedną z roślinek, która u mnie nie przetrwała był Senecio herreianus, zwany także starcem i sznurem pereł. Roślina wygląda pięknie i chcę podjąć jeszcze jedną próbę, mam nadzieję, że tym razem udaną ;-) Starzec ma niezwykłe listki w kształcie małych koralików. Roślinka powinna być ustawiona w słonecznym miejscu, należy ją podlewać oszczędnie i pilnować, żeby ziemia przeschła między kolejnymi dostawami wody. Dokładnie tak też robiłam, a starzec nie przetrwał, także to chyba nie wszystko ;-)

thedecorista.com, housebeautiful.com, zielony-parapet.pl



Oplątawy 

tillandsia usneoides i tillandsia xerographica
Oplątawy także doczekały się swojego osobnego wpisu. Pokazywałam Wam zarówno inspiracje, jak i tillandsie u mnie w domu. Oplątawy to naprawdę dziwaczne stwory. Szczególnie zachwyca mnie tillandsia usneoides, która wisi pod moim sufitem. Ostatnio rozglądam się również za odmianą xerographica, która jest chyba najbardziej rozpoznawalną oplątawą.


lesamisdabord.clicforum.com, instagram: love.tillys


Bluszcz

Co zwyczajny, pospolity bluszcz robi w moim zestawieniu obok egzotycznych i dziwacznych roślin? Jest niekłopotliwy, niedrogi i łatwo dostępny. Gdy nieco urośnie, wygląda pięknie! To idealna roślina to powieszenia na suficie. Sama mam trzy sztuki i niecierpliwie czekam, aż się rozrosną :-) Bluszcz najlepiej rośnie w miejscu półcienistym. Podłoże powinno być stale wilgotne i nie należy doprowadzać do jego przesuszenia.


deconome.com, harpersbaazar.com

A tutaj kilku moich podopiecznych:



A Wy darzycie szczególnym uczuciem jakieś rośliny?

Pozdrawiam ciepło!
Ania

6 komentarzy

  1. Fajny wpis! Bananowiec ujął mnie za serce ... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe propozycje, chociaż mnie i tak najbardziej ujęły sukulenty :) Mam u siebie kilka i tylko takie rośliny u mnie mogą przetrwać :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogę Ci podesłać sadzonkę pilei, jeśli chcesz! :) Moja ma już dzieciaczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja lubie beniaminy bo mozna je formowac, z roslin mało wymagajacych to osle uszy czy tez zygo kaktus. Ja poluje na aloes ale ciezko dostac jakis ładny w sensownej cenie

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie bluszcz nie okazał się niekłopotliwy... jestem w trakcie ratowania go ale nie wiem co z tego będzie :) Sukulentów trochę też uśmierciłam... Teraz za to poluję na drzewka oliwne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie, bluszcz jest do uratowania, o ile nie usechł na wiór :) Nie do uwierzenia, jak jest żywotny. Natomiast od lat marzę o drzewku oliwnym. Jeśli znajdziesz, daj znać - co, gdzie i jak, może uda mi się skorzystać z twojej informacji :)

      Usuń

TOP