Pani Króliczek: Tillandsia/ Oplątawa/ Airplants/ 196
piątek, 26 maja 2017

Tillandsia/ Oplątawa/ Airplants/ 196


airplant, airplants, rośliny powietrzne

Poznaj roślinki, które do życia potrzebują tylko wody, światła i powietrza!


Pierwszy raz zobaczyłam oplątawy na instagramie. Od razu mnie zauroczyły! Najbardziej zaintrygował mnie fakt, że te dziwaczne roślinki nie potrzebują do życia ziemi! W dodatku podobno dobrze przystosowują się do nowych warunków i łatwo wybaczają błędy w pielęgnacji (jestem w fazie testów, dam Wam znać za miesiąc, co o tym sądzę 😈)


airplant, airplants, rośliny powietrzne
homeyohmy.com, gardenfuzzgarden.com, sunset.com, scoutmob.com

Jak pielęgnować Oplątawy?

Tillandsie naturalnie występują w tropikalnych lasach na obszarze Ameryki Południowej i Północnej. Uwielbiają światło, wilgoć i świeże powietrze. Roślinki należy umieścić w miejscu, w którym będą miały dostęp do naturalnego światła (jednak zbyt ostre słońce może spowodować ich poparzenie)! Oplątawy należy regularnie zraszać wodą - 2/3 razy w tygodniu. Ważne, żeby roślina całkowicie wyschła w ciągu 3-4 godzin. Jeżeli powietrze jest za suche, warto częściej organizować Tillandsii kontakt z wodą. Najlepiej sprawdzi się przegotowana woda lub deszczówka. Jeżeli listki wyginają się i zaczynają usychać to znak, że oplątawa potrzebuje więcej wilgoci. Raz na jakiś czas warto ją zanurzyć w wodzie (temperatura pokojowa) i zostawić na kilka godzin. Następnie należy roślinkę wyjąć i usunąć nadmiar wody. Jeżeli Twoja oplątawa znajduje się w doniczce z kamyczkami nigdy nie podlewaj jej jak normalnego kwiatka! Tilandsie nie lubią stojącej wody - mogą zacząć gnić!

Oplątawy warto nawozić 1-2 razy w miesiącu. Sprawdzi się nawóz do storczyków (połowa normalnej dawki).

airplant, airplants, rośliny powietrzne
sunset.com, poppytalk.com, sandandsisal.com

Oplątwy mogą tworzyć najróżniejsze kompozycje. Można je trzymać w terrarium, w doniczkach z mchem i kamyczkami lub przytwierdzić do kawałka drewna i powiesić na ścianie. Możliwości jest mnóstwo! ♡

Po zobaczeniu oplątaw od razu poczułam, że mogą być z nich fajni współlokatorzy. Swoje trzy sztuki kupiłam na allegro. Już są u mnie w domu (jeżeli śledzicie mojego instagrama to już je widzieliście ;-)

Póki co przechodzą proces aklimatyzacji, a dwie z nich zaliczyły przykre spotkanie z kocim potworem. Aktualnie chyba czują się średnio, ale dbam o nie i z nimi gadam, więc liczę że się ogarną i poczują lepiej!

airplant, airplants, rośliny powietrzne


Niebawem pokażę Wam jak prezentują się na mojej ścianie! 

Jak Wam się podobają te dziwne, zielone stwory? A może macie już oplątawy? Chętnie przyjmę wszelkie porady :-) 

Jeżeli lubicie roślinki zapraszam Was także tutaj i tutaj!

Pozdrawiam ciepło!
Ania

2 komentarze

TOP