Pani Króliczek: Nowe krzesła/ metamorfoza/ farba kredowa/ 160
środa, 15 lutego 2017

Nowe krzesła/ metamorfoza/ farba kredowa/ 160



Hej! Z przyjemnością ogłaszam, że mój salon ponownie zmienił wygląd :-) Jeżeli śledzicie moje konto na instagramie wiecie, że pojawiły się u mnie stare, drewniane krzesełka, które niedawno przeszły metamorfozę :D 

Wymarzone krzesła znalazłam na OLX. Wiedziałam, że ich stan będzie średni (choć sprzedawca zapewniał mnie, że b. dobry) ale to co zobaczyłam po przybyciu kuriera przebiło moje najstraszniejsze sny :D Serio, bałam się, że jak mąż zobaczy na co wydałam pieniądze, to wywali mnie z tymi krzesłami za próg :-) Brudne i śmierdzące porządnie domyłam - dopiero wówczas ujrzałam ich potencjał:

krzesła fameg, krzesła patyczaki, krzesło fameg, krzesło patyczak

Krzesła były pokryte starą farbą, którą trzeba było usunąć. Najpierw zdecydowałam się na produkt marki 3V3 - do usuwania starych powłok. Pisałam Wam o nim przy okazji metamorfozy komody z lat 60. Niestety, był to istny koszmar. Naprawdę - jest tyle lepszych możliwości, żeby szybko i sprawnie usunąć starą farbę...np. szlifierka :D Tak, tuż obok opalarki to mój nowy ulubiony sprzęt. Czuję się przy nim znacznie lepiej niż przy odkurzaczu czy żelazku ;-) A farba schodzi szybko i pięknie! 

ściąganie farby szlifierką, czym ściągnąć starą farbę, farby kredowe pentart,

Pomysłów na przemianę krzeseł miałam sporo. Długo zastanawiałam się, jak wygląda malowanie mebli farbą kredową. Stwierdziłam, że to doskonała okazja, żeby się dowiedzieć. Moja farba kredowa została kupiona na allegro. Zdecydowałam się na dwa kolory firmy Pentart. Postawiłam na biel i żółć. Ostatecznie, żółć stoi nietknięta, a jej miejsce zastąpiła ciemna szarość (kolor uzyskałam przez zmieszanie białej farby z barwnikiem). 

farby kredowe opinie, farby kredowe pentart, farby kredowe jak ich używać

Jaka jest moja opinia na temat farby kredowej? Nie wiem, czy jeszcze kiedykolwiek będę chciała z nią współpracować ;) Farba jest bardzo gęsta (można ją rozcieńczyć wodą). Ładnie kryje, jednak jest dość "tępa" przy nakładaniu. Trzeba się nieźle namachać, żeby uzyskać satysfakcjonujący efekt. "Kredówka" jest dość ciężka i  specyficzna - na szczęście na rynku jest spory wybór różnorodnych farb ;-)

Jak aktualnie prezentują się krzesła? 

farby kredowe pentart, farby kredowe allegro, jak ściągnąć starą farbę

krzesło fameg, krzesło patyczak, krzesła fameg, krzesła patyczak

krzesło fameg, krzesło patyczak, monstera, kosz fladis ikea

patyczak krzesło patyczak,krzesło fameg

krzesło fameg, krzesło patyczak
krzesło patyczak, krzesło fameg, odnawianie krzeseł
Jak podoba się Wam efekt? Ja nieskromnie przyznam - jestem w nich zakochana ♡ Idealnie pasują do mojego nowego/starego stołu...o którym więcej już niebawem! 

Jeżeli lubicie oglądać efekt przed i po, zobaczcie także metamorfozę komódki z lat 60! oraz komody z Ikei!

Pozdrawiam ciepło!
Ania

9 komentarzy

  1. Zamiast kredowej na przyszlosc polecam beckersa designer moze troche droga ale narazie najlepsza jaka stosowalam do dreena. Kryje juz w sumie przy pierwszym malowaniu ma wszystkie atesty, super sie naklada. Z kredowa mam złe doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestuje na pewno! ;) Dzięki za informację:)

      Usuń
  2. Mają piękny kształt, dobrze, że zauważłaś w nich potencjał! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no i po to tu wpadam:) czyli twoje pomysły i to zrealizowane :)
    no, głównie po to!
    Namęczyłaś się, ale efekt jest bardzo ładny!
    A i nauka dla zaglądających tu: "kredówka" - ciężka w pracy, chociaż efekt dobry, zaś Marta radzi jakie farby na przyszłość :)))

    też Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu ;-) Lekko nie było, ale krzesełka bardzo przypadły mi do gustu ;) Szukam jeszcze jednego :D
      pozdrawiam!

      Usuń
  4. Farby kredowe - polecam Annie Sloan, uwielbiam nimi pracować

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne krzesła! I cudownie wyglądają po metamorfozie. Żółty też fajny kolor, ale ja jednak też bym wybrała szarości :) Nie mogę się doczekać szerszych kadrów ze stołem! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Krzesła wyglądają jak nowe. Super metamorfoza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co z tego że troszkę sfatygowane - jak drzemie w nich potencjał!
    Świetna robota!

    OdpowiedzUsuń

TOP