Pani Króliczek: Stolik z płyty OSB/ DIY/ 145
środa, 11 stycznia 2017

Stolik z płyty OSB/ DIY/ 145

Jesteście ciekawi, jak zrobić stolik z płyty OSB? 

Ostatnio w moim salonie sporo się zmienia. Pojawiła się nowa galeria obrazów na ścianie i zniknął stolik kawowy. 

Szybko jednak zorientowałam się, że obok fotela potrzebne mi jest miejsce, na które będę mogła odłożyć kubek z kawą lub książkę. Pomysł na stoliczek pojawił się w mojej głowie błyskawicznie, jednak proces realizacji był nieustannie przekładany w czasie ;-) Przez miesiąc substytutem owego stolika była paleta, która całkiem dobrze się u nas zadomowiła:


Jednak święta to magiczny czas ;-) Postanowiłam, że pora zabrać się za stolik. Jego wykonanie jest naprawdę bardzo proste!

Najpierw na allegro zamówiłam tzw. harpin legs:
A potem w Leroy Merlin kupiłam płytę OSB:
Chciałam, żeby blat mojego stolika był raczej okrągły (nie zależało mi na idealnych proporcjach). Tutaj z pomocą przyszedł przyjaciel (dzięki!), który za pomocą wyrzynarki wyciął w płycie OSB coś na kształt okręgu:


Następnie przymocowane zostały nóżki:


A płyta OSB polakierowana :)

Stoliczek ostatecznie prezentuje się tak:


 


Ile kosztował mój stolik?
  • Harpin Legs (ok. 40 cm wysokości), allegro - 105 zł (z przesyłką)
  • Płyta OSB (formatka Leroy Merlin)  -  12 zł

W sumie - 117 zł. 
Jak widzicie najdroższe są nóżki. Jak ktoś wie, gdzie można je dostać w niższej cenie, będę wdzięczna za informację :-)


Zdaję sobie sprawę z tego, że nie wszystkim podoba się surowa płyta OSB. Mnie zachwyciła ❤

Pamiętajcie, że możecie ją pomalować lub po prostu zastąpić drewnem, płytą meblową lub betonem :-)

Pozdrawiam ciepło!
Ania

14 komentarzy

  1. I jest piękny w swojej prostocie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Płyta OSB fajnie wygląda,a jeśli jest polakierowana i nie haczy ściereczki podczas wycierania kurzy to jest też funkcjonalna. Fajny stoliczek. Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda :) Dziękuje, pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  3. Wyszedł świetnie. Cudowne nogi! Też bym była chętna się dowiedzieć gdzie można je zakupić taniej :) Gratuluję dzieła! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomysł, chyba od gapie :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że poradzę sobie z wykonaniem, więc również chętnie skorzystam z tego co tutaj zobaczyłam i przeczytałam. Dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  6. I co my nie potrafimy ??
    Stoliczek się świetnie prezentuje!
    jak nie znajdziesz czegoś co Ci się podoba - możesz zrobić sobie sama!

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze nie wiedziałam jak nazywają się te nóżki, ale kiedyś jak je zobaczyłam to się zakochałam. Super połączenie materiałów. Płyty osb często widuję w restauracjach, knajpkach itd jako szybki sposób na zaaranżowanie ściany.Stolik jest świetny, taki loftowy :-)
    Pozdrowionka!
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Weroniko! Dziękuje za miłe słowa :) Płyta OSB jest coraz częściej doceniania i bardzo dobrze - ma sporo uroku ;) pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Rewelacja :) już miałam pisać z prośbą o link gdzie można go zakupić :)

    OdpowiedzUsuń

TOP