Pani Króliczek: Tajlandia/ Koh Samui/ 98
niedziela, 25 września 2016

Tajlandia/ Koh Samui/ 98

ceny koh samui

Kontynuujemy naszą podróż po Tajlandii. Tutaj możecie przeczytać o naszych wrażeniach z Bangkoku (klik 1 i 2). Dziś, zapraszam Was na kilka słów o urokliwej wyspie, która znajduje się na morzu Andamańskim.

Jak się dostać z Bangkoku na Koh Samui?

Możliwości dotarcia na Koh Samui ze stolicy Tajlandii jest sporo. Nie wiem czemu, ale odnoszę wrażenie, że wybraliśmy najgorszą dostępną możliwość ;) Zdecydowaliśmy się na pociąg do Surat Thani (12 godzin podróży), następnie jechaliśmy autokarem do przystani Donsak (1h) i promem na wsypę (1,5h). W sumie całość (z przydługimi postojami) zajęła nam 18 godzin…łatwo nie było! Gdy pomyślę, że tę samą drogę można pokonać lokalnymi liniami lotniczymi w trzy godziny i za niższą kwotę, czuję, że mogliśmy lepiej zaplanować naszą wyprawę :) Nie ma jednak tego złego…dzięki nie najkrótszej podróży, mieliśmy okazję zobaczyć dworzec kolejowy w Bangkoku. A wierzcie mi, jest to miejsce dość osobliwe, mimo iż na pierwszy rzut oka wygląda zupełnie zwyczajnie. Najbardziej zdumiały mnie usługi fryzjerskie na peronie oraz zagrany o godzinie 18 hymn państwowy, na którego dźwięk, wszyscy Tajowie błyskawicznie powstali.

Do Surat Thani podróżowaliśmy pociągiem, w pierwszej klasie, z kuszetkami. Nie ukrywam, że liczyliśmy na nieco lepszy standard ;) Ale jazda, w towarzystwie karalucha, który postanowił odwiedzić nasz przedział, minęła nam całkiem przyjemnie. Dodam tylko, że w pociągu istnieje możliwość zamówienia kolacji oraz śniadania. Nie polecamy żadnej z tych opcji, nie tylko ze względu na wysoką (jak na Tajlandię) cenę, ale także kiepski smak.

podróżowanie pociągiem po tajlandii, ceny pociągów w tajlandii

koh samui prom, koh samui statek,

Za bilet na pociąg (1 klasa), autobus oraz prom zapłaciliśmy 360 zł (za dwie osoby). I nie polecamy tego rozwiązania! Można taniej i szybciej!

Czy warto odwiedzić Koh Samui we wrześniu?

To trzecia, co do wielkości Tajlandzka wyspa. Wybraliśmy ją przede wszystkim ze względu na pogodę, która w tej części kraju i o tej porze roku powinna być znacznie lepsza niż w innych zakątkach państwa. Tutaj pora deszczowa zaczyna się dopiero w październiku, a my chcieliśmy złapać trochę słońca przed wyprawą na Koh Phi Phi.

Czy do była dobra decyzja? Jak najbardziej ;) Pogoda na Koh Samui we wrześniu okazała się piękna i słoneczna! Przyzwyczajeni do codziennych opadów w Bangkoku, byliśmy zaskoczeni niemalże bezchmurnym niebem. W trakcie naszego ośmiodniowego pobytu na wyspie padało (choć odpowiedniejszym słowem jest lało) tylko raz, przez 3 godziny.

Jeżeli planujecie wakacje we wrześniu i chcecie poleniuchować na piaszczystych plażach, nacieszyć się słońcem i ciepłym morzem (w tak ciepłym, jeszcze nigdy się nie kąpałam!) to Koh Samui jest do tego idealne! Pogoda na wyspie jest upalna, a im bliżej jesteśmy jej centrum, z dala od orzeźwiającego wiatru z nad wody, tym bardziej czujemy, że nie jesteśmy przystosowani do życia w tym klimacie ;-) Plaże są piękne, a o tej porze roku - dość puste! Jeżeli nie lubicie tłumów to zdecydowanie jest do odpowiedni czas, by odwiedzić Koh Samui.

plaże na koh samui

plaże na koh samui, atrakcje koh samui

Koh Samui - atrakcje

Wyspa jest bardzo dobrze rozwinięta turystycznie i zapewnia sporo atrakcji. Niestety również takich, o których ciężko jest mi pisać (mam na myśli trekking na smutnych słoniach, które poruszają się w kajdanach na nogach oraz okutane łańcuchami małpki, które mają rozbawiać znudzonych turystów). Takich „rozrywek” zdecydowanie nie polecamy. Lepiej pozwiedzać znajdujące się na wyspie świątynie, wybrać się na masaż (za tajski masaż na plaży średnio 25-35 zł), spacer po puszczy lub na imprezę na plaży.

z bangkoku na koh samui, koh samui pogoda, koh samui pora deszczowa, ko samui tajlandia

koh samui pora deszczowa, pogoda na koh samui, plaże na koh smaui, beach on koh samui

Podróżowanie po Koh Samui

Najlepszym sposobem podróżowania po wyspie jest wynajęcie skutera. W ten sposób przemieszczają się niemalże wszyscy – zarówno turyści, jak i mieszkańcy. Wynajęcie kosztuje około 20 zł/za dobę (w hotelach może być nieco drożej) i pozwala odwiedzić każdy zakątek wyspy. Benzyna sprzedawana jest w butelkach i kosztuje 4 zł (za litr). Oczywiście do dyspozycji turystów są również inne możliwości poruszania się po wyspie. Można skorzystać z songthaew (taki lokalny busik, cena - 10 zł/osoby przejazd około 20 km) lub z taksówek, które są jednak znacznie droższe (30 zł/osoba za 20 km).

Koh Samui - jedzenie i ceny

W Bangkoku żywiliśmy się tylko lokalnymi daniami i do głowy nam nie przyszło, by zjeść burgera czy frytki. Wszystko jednak zmieniło się wraz z zatruciem, które dopadło nas właśnie na Koh Samui (i to nie na stoisku przy drodze, tylko w knajpce przy plaży). Niestety, od tego czasu bardzo doceniamy europejską i amerykańską kuchnie, jakże bezpieczną dla naszych żołądków ;) Dlatego, z radością odkryliśmy lokalną burgerownie, która serwuje również desery i inne pyszności. Cena za burgera to około 8-13 zł. Smak – doskonały. Oczywiście z niecierpliwością czekamy na moment, kiedy przestanie nas mdlić na zapach tajskiej kuchni! Knajpek i restauracji na wyspie jest mnóstwo, każdy znajdzie coś dla siebie!

Angthong National Marine Park

Koh Samui to świetnie miejsce wypadowe na inne, pobliskie wysepki. Żałuję, że nie udało nam się odwiedzić niewielkiej Koh Tao, jednak kupiliśmy jednodniową wycieczkę do parku Angthong, który składa się z archipelagu malutkich i niezamieszkanych wysp. Nigdy nie byłam w bardziej urokliwym miejscu i jestem ciekawa czy Koh Phi Phi okaże się jeszcze piękniejsze! Na jednej z odwiedzonych przez nas wysp spotkaliśmy gromadkę małp :)

Cena biletu na całodniową wycieczkę - 200 zł/osoby (opcja z kajakami). W cenie śniadanie (rogaliki i banany) oraz lunch (ryż, curry z kurczakiem, sałatka, sajgonki i owoce). Wszystko było pyszne ;) Cenę warto negocjować - my ostatecznie zapłaciliśmy 180 zł/osoby.

koh samui małpy, koh samui monkey

koh samui

monkey tajland, koh samui monkey

Pozdrawiam ciepło!
Tym razem już z Koh Phi Phi ;)