Pani Króliczek: Liczysz kalorie?/ Domowe lody straciatella dla łasuchów na diecie!/ 61
czwartek, 16 czerwca 2016

Liczysz kalorie?/ Domowe lody straciatella dla łasuchów na diecie!/ 61


Ogłaszam nowość na blogu! Będzie przepis! I to jaki! Domowe lody straciatella z prawdziwą wanilią i wiórkami kokosowymi...brzmi pysznie? I takie jest! Nie jestem fanką odchudzania - lubię jeść. Dwa miesiące do ślubu są jednak całkiem niezłą motywacją ;) Pisałam Wam o tym tutaj. Z zaskoczeniem przyjęłam wiadomość, że mój K., planuje nie tylko ze mną biegać, ale także zdrowiej się odżywiać ;) Nie chcemy odmawiać sobie słodkości - po co się kłócić przed ślubem ;) Tak! Brak słodyczy objawia się u mnie pesymistycznym spojrzeniem na świat i nadmierną nerwowością :) Dlatego w poszukiwaniu zdrowej alternatywy moich ukochanych domowych lodów, postanowiłam je po prostu nieco odchudzić.. efekt jest naprawdę przepyszny!




Czego potrzebujecie?
1. Jogurtu greckiego (220 ml) i jogurtu naturalnego (180) - ale możecie użyć np. dwóch jogurtów greckich, są gęstsze i efekt będzie nawet lepszy.
2. Prawdziwej wanilii - uwielbiam ją i dla mnie jest to składnik niezbędny ;) 
3. Konkretnej łyżki miodu.
4. Trzech kostek Waszej ulubionej gorzkiej czekolady (oczywiście, możecie dodać też więcej ;)
5. Trzech łyżek wiórków (18 gr) 
6. Jeżeli będzie Wam mało słodyczy - łyżka ksylitolu (ja dodałam!;) 


Lody są naprawdę proste do zrobienia 
- mieszacie ze sobą jogurty, wanilię, miód i wiórki kokosa. Możecie to zrobić za pomocą blendera lub ręcznie. Czekoladę dzielę na pół - jedną część ścieram drobno na tarce, drugą ścinam nożem na troszkę większe kawałeczki. Dodaje do masy (mieszamy ręcznie!)




Całość przekładamy do pojemniczka i umieszczamy w zamrażalce. 
Teraz najtrudniejszy element - CZEKAMY :)



A jak wyglądają kalorie?
Jogurt Grecki i naturalny, czyli baza naszych lodów to 378 kalorii w 400 gramach. Teraz Was zaskoczę. Gdybyśmy w tym miejscu użyli popularnej śmietany kremówki 36%, ilość kalorii wynosiłaby...1388! Wiem, trudno w to uwierzyć! Sama przecierałam oczy ze zdumienia...
Idźmy dalej. Łyżka miodu to ok 40 - 50 kalorii. Trzy kostki czekolady gorzkiej ok 125 kalorii, a wiórki kokosowe 110. Łyżka ksylitolu to ok 15 kalorii. 
Czyli w sumie mamy 668 kalorii. U mnie ta ilość dzielona jest na cztery nieduże porcję, czyli jedna wynosi 167 kalorii.. Brzmi nieźle, co? Gdybym nie próbowała zrzucić trochę sadełka to porcja byłaby podwójna, ale 334 kalorie to chyba nie jest jakiś straszny grzech, prawda? ;)
Oczywiście, lody możecie dopasować do preferencji swojego podniebienia - zrezygnować z wiórków kokosowych i dodać ulubione orzechy lub bakalie ;)





Uwaga! Jeśli jesteście prawdziwymi łasuchami i lubicie bardzo słodkie smaki od razu dodajcie dwie, albo nawet trzy łyżki miodu! :)

Dajcie znać, czy sprawdziliście przepis i czy smakowały Wam odchudzone lody ;)

Miłego dnia!
Ania


4 komentarze

  1. Na pewno spróbuję, ciekawa alternatywa zwykłych lodów. Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej cieszę się! Daj znać, czy wyszły :)

      Usuń
  2. Hej całkiem ciekawy przepis. Nigdy nie robiłam sama lodów :) Może czas wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, wypróbuje Z PEWNOŚCIĄ;-)

    OdpowiedzUsuń

TOP