Pani Króliczek: Czy Twój balkon jest gotowy na wiosnę? /24
środa, 23 marca 2016

Czy Twój balkon jest gotowy na wiosnę? /24

                   

Kupując mieszkanie wiedziałam, że chcę mieć balkon. Ostatnie trzy lata zmuszona byłam  funkcjonować bez niego i powiem Wam - nie było mi łatwo. Choć urządzaniem balkonu zajmę się na samym końcu, mojej przygody z nowym mieszkaniem, wciąż tworze plany jak powinien on wyglądać :) Dziś, chciałabym się  z Wami podzielić moimi inspiracjami i pomysłami na ładny i niedrogi balkon. Mam nadzieje, ze jeszcze tej wiosny, pokaże Wam mój własny :)



Uwielbiam oglądać zdjęcia "przed" i "po" metamorfozie i podziwiać diametralną przemianę, którą przechodzą często zaniedbywane balkony. Ostatnią spektakularną transformację widziałam na blogu kreatywnej Pauli (tutaj). Niesamowite, jak niewiele trzeba, by przemienić balkon w przyjemne miejsce, idealne na popołudniowy chillout.

Na co zwrócić uwagę urządzając balkon?
  • Podłoga - wybór jest ogromy - możecie postawić na uniwersalne kafelki, drewniane płytki podłogowe, sztuczną trawę, lub specjalne dywany, które idealnie nadają się do stosowania na zewnątrz.
  • Miejsce do siedzenia - Wiele zależy od wielkości posiadanego balkonu. Przy niewielkim najlepiej sprawdzą się rozkładane krzesełka i mały stoliczek, przy większym możecie pokusić się o wygodne siedziska, na których przysiądą także Wasi przyjaciele.
  • Rośliny - nie wyobrażam sobie bez nich balkonu! To właśnie one sprawiają, że na swoim balkonie czujesz się jak na wakacjach ;)
  • Oświetlenie - klimatyczne i nastrojowe, buduje wieczorami wyjątkową atmosferę. Wszelkie latarenki, lampki w stylu cotton-ball mile widziane!:)

Rozwiązania dla małego balkonu - moi faworyci 

ikea

Maleńki, ale śliczny kącik na naszym balkonie. W sam raz, na popołudniową kawę z książką w ręku. To zdjęcie krąży w internecie w kilku wersjach - to idealny dowód na to, jak szybko i bez wydawania góry kasy, można dopasować wizerunek balkonu do aktualnych trendów czy naszego nastroju ;)



sposoby na balkon
comprandomeuape.com.br


Ten balkon byłby w zasadzie całkiem zwyczajny, gdyby nie oryginalne oświetlenie i urocze latarenki. Świetnie pokazuje, jak niewiele trzeba, żeby stworzyć wyjątkową atmosferę.

jak odmienić mały balkon?
weown.in


balkon w stylu skandynawskim
homedesignideas.eu

Dziewczęcy balkon, który uwielbiam nie tylko ze względu na pastelowe krzesełka, ale także dużą ilość roślin :)


jak w tani sposób odmienić swój balkon?

tanie sposoby na balkon, balkon skandynawski

balkon w stylu skandynawskim
stadshem.se
                    

Powyższe balkony pochodzą ze skandynawskich mieszkań. Pewnie powiecie, że nie ma w nich nic wyjątkowego. Rzeczywiście - nie rzucają na kolana oryginalnym designem, ale każdy z nich mógłby być mój. Proste, ale ładne i przytulne. 


Jak widać, niewiele trzeba, by stworzyć nawet na małym balkonie, przyjemne miejsce, które będzie przedłużeniem naszego mieszkania a nie tylko składzikiem na niepotrzebne nam graty. Składane krzesła i stoliki, to bardzo funkcjonalne rozwiązanie (i nie drogie!).Wystarczy położyć na krzesło wygodną poduszkę, lub pomalować je na nasz ulubiony kolor, a balkon od razu zyskuje na wyrazistości i staje się bardziej "nasz".

Moje typy wśród większych balkonów


tanie sposoby na balkon
ikea


Nie ma co ukrywać - większa przestrzeń zawsze daje nam więcej możliwości. Spokojnie możemy stworzyć na balkonie miejsce, na wiosenne spotkania w gronie przyjaciół.



skrzynki po owocach na balkonie, komoda ze skrzynek po owocach
freedly,com

Na balkonie świetnie sprawdzą się nietypowe rozwiązania - na przykład regał ze skrzynek po owocach.

time-for-fashion.blogs.elle.es
               
oświetlenie na balkonie, ikea
ikea


metody na tani balkon, jak tanio odmienić balkon




jak odmienić balkon
stadshem

Prawdziwa strefa relaksu - kanapy nie musisz kupować w sklepie. Możesz do tego celu wykorzystać palety lub skrzynki, na które rzucisz wygodne poduszki i koce. Będzie ekonomicznie i oryginalne :)

A na koniec - uroczy balkon w wersji zabudowanej!


loggia, balkon zabudowany, styl skandynawski


domosfera

Jeżeli masz trochę wolnego czasu i ochotę na więcej inspiracji zobacz także skandynawskie mieszkanie w kontrastowych kolorach klik oraz mój subiektywny przegląd gałek do mebli klik :)


A jak wyglądają Wasze balkony? :) Są gotowe na wiosnę?

Miłej środy!
Ania

5 komentarzy

  1. Można powiedzieć, że balkony to mój konik ;) Właśnie kapię farbą na klawiaturę ;) Tak zwane malowanie doniczek na biało :D Z Twojej listy porywam kilka, a najfajniejszy jest no ba! z pastelowymi krzesłami :D
    Fajnego dnia :)!
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominika, kiedy pojawią się przemalowane doniczki na Twoim blogu? Chętnie zobaczę efekt! :) Pastelowe krzesła też robią na mnie wrażenie, niestety dla mojego współmieszkańca są nieco zbyt "kobiece" ;)
      Dziękuje za odwiedziny, pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Ojej! przepiękne- tak klimatycznie i przytulnie. Aż mam ochotę na mały remont swojego balkonu. Bardzo spodobały mi się, że czarne żaróweczki na balkonie. Gdzie takie mogłabym kupić?:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Haniu, dziękuje za komentarz. Wydaje mi się, że podobne widziałam w Ikei, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się zawsze wydawało, że na balkonie w mieście to nic nie można zrobić. Ale jak widzę teraz te zdjęcia, to już wiem, że można i to wiele.

    OdpowiedzUsuń

TOP