Pani Króliczek: Pani Króliczek Poleca /Trzy najlepsze seriale lat 90. które musisz zobaczyć!/5
czwartek, 18 lutego 2016

Pani Króliczek Poleca /Trzy najlepsze seriale lat 90. które musisz zobaczyć!/5





Przełom lat 80. i 90. ubiegłego wieku to naprawdę dziwny okres dla telewizji. W odbiornikach najczęściej można było zobaczyć seriale familijne i modelowe opery mydlane. Kierowane były głównie do gospodyń domowych i osób, które po ciężkim dniu pracy, marzyły by rozłożyć się na wygodnej kanapie i zrelaksować, a nie śledzić zawiłą fabułę i rozwiązywać intrygujące zagadki. W latach 90. rozpoczęła się era eksperymentowania i tworzenia treści bardziej ambitnych. Powstały wówczas postmodernistyczne filmy, o skomplikowanej i rozbudowanej fabule, które do dziś uważane są za kultowe. Mam tu na myśli chociażby Fight Club czy filmy Lyncha. Między filmem a serialem telewizyjnym istniała wtedy olbrzymia przepaść – ten drugi traktowany był po macoszemu. Nic w tym dziwnego – przedstawiał zwykle banalne treści w nieciekawej oprawie. Pojawiło się jednak kilka zacnych wyjątków, które zwiastowały nadejście zmian w postrzeganiu telewizyjnych produkcji. Spośród nich wybrałam 3 seriale lat 90. które skradły moje serce na zawsze i stały się podwaliną współczesnych TV Shows.



Po przydługim wstępnie, wielbicieli kina i wszystkich ciekawych zapraszam do poznania mojej subiektywnej top 3!

  

    TWIN PEAKS


 najlepsze seriale

   Obawiam się, że należę do grona dziwolągów, którzy o Twin Peaks mogą gadać godzinami i bez końca katować towarzystwo hasłami w stylu: "ale naprawdę MUSISZ to zobaczyć". To mój niekwestionowany numer jeden, serial, który widziałam trzy razy i za każdym razem tak samo silnie przeżywałam i celebrowałam jego urodę. Nie bez powodu poświęciłam mu niemalże całą pracę magisterską. W tym serialu jest wszystko – piękne widoki, przeszywająca na wskroś muzyka, nietuzinkowi bohaterowie,  zagadki, tajemnice i zło, które czai się wszędzie :) Ten serial, choć czerpie z soap opery garściami (bliźniaczo podobne kuzynki, łańcuch namiętności, zdrad i kłamstw) jest skomplikowanym, intertekstualnym dziełem z konkretną dawką dobrego, czarnego humoru. Także nie byłabym sobą gdybym nie napisała: MUSICIE to zobaczyć !

 


   Z ARCHWIUM X


Pamiętam, jak chowałam się pod stołem, żeby po kryjomu oglądać The X - Files, które z zapartym tchem śledził mój starszy brat. Przez wiele kolejnych lat regularnie nawiedzały mnie koszmary – dziwnym trafem związane były głównie z kosmitami i innymi bohaterami Z Archiwum X :) Na sam dźwięk tej charakterystycznej muzyki miałam ciarki na plecach. Odważyłam się odpalić The X-Files i zmierzyć się z demonami z przeszłości, dopiero parę lat temu, i bardzo się cieszę, że tak się stało! Niepokojący klimat, nadprzyrodzone zjawiska oraz inteligentne zwodzenie widza, któremu sugeruje się, że istnieje wyjaśnienie zagadek których ciągle przybywa – czyli wszystko to, co uwielbiam! Jakby dobroci było mało, The X-Files pełne jest doskonałego poczucia humoru. Byłam zaskoczona, że w tym serialu jest tyle zabawnych scen – częściej się śmiałam, niż zamykałam oczy z przerażenia  :) Ciekawe co przyniesie nowy sezon! Jeżeli jakimś cudem nie widzieliście serialu Cartera warto to nadrobić. Z „Archiwum X” rozpoczęło modę na seriale, w których zagadki są sensem samym w sobie, a ich wyjaśnienie schodzi na drugi plan. Przykładem takiej produkcji jest serial „Lost”. Ale o nim, może następnym razem..

 

 

         FRIENDS


Wspaniały sitcom, który podbił serca widzów na  całym świecie. Losy piątki przyjaciół, znane są prawie wszystkim. Od zakończenia emisji produkcji minęło ponad 10 lat, ale serial wciąż jest żywy – cytujemy ich najśmieszniejsze dialogi i polecamy Przyjaciół młodszym pokoleniom. Sama często wracam do poszczególnych odcinków, a cały serial widziałam kilkukrotnie. Niby to typowy sitcom, z dobrze napisanymi bohaterami i dialogami. Sporo w nim śmiechu, trochę wzruszeń. Jaki jest więc jego sekret? Według mnie – szczypta magii ;)

A jakie są Wasze ulubione seriale ostatniej dekady XX wieku? 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

TOP